Waarom netwerkvriend worden?

Ben jij liberaal denkend, maatschappelijk betrokken en vind je het interessant om je netwerk uit te breiden? Word dan lid, vriend, van hét landelijke liberale netwerk voor Economische Zaken en Innovatie, én Energie en Klimaat!

Wat doen we?

Het Thematisch Netwerk Economische Zaken en Innovatie (EZI) organiseert door het hele land bijeenkomsten op het gebied van: ondernemerschap en regelgeving, energie, klimaat, MVO, innovatie (ook digitaal/ cyber), en macro-economische vraagstukken, voor iedereen! (Zowel leden van VVD, als niet-leden!)
We verbinden deze thema’s aan liberale beleidsvorming. Bijeenkomsten zijn bijvoorbeeld werkbezoeken op locatie. We vernemen dan de ins & outs van de sector en/of regio.
We houden themabijeenkomsten, waarbij we aan de hand van inleidingen van diverse sprekers (politici, CEO’s of andere experts) dieper ingaan op bovengenoemde thema’s. Bijeenkomsten mbt “hoe te handelen met protectionistisch beleid van andere grootmachten”, ondernemers events, of bijvoorbeeld: Cybersecurity.

Verder geven we gevraagd en ongevraagd advies aan (VVD) politici via expertsessies waarbij we in kleine groepen in gesprek gaan met een Kamerlid in het hart van de Nederlandse democratie: de Tweede Kamer in Den Haag.

Waarom lid/ vriend worden?

• Het netwerk biedt jou een unieke kans om te sparren met VVD politici: waaronder Eerste en Tweede Kamerleden, Staatsecretarissen, Ministers, en Europarlementariërs; (inter)nationale topsprekers, CEO’s, maar ook hoogleraren en andere ervaringsdeskundigen.
  • Het netwerk is ontstaan vanuit de VVD, maar is zodanig opgezet dat het toegankelijk is voor iedereen die het interessant vindt om over maatschappelijke thema's te spreken. Elkaar ontmoeten en het uitwisselen van kennis staan centraal.
  • Een netwerk verbonden aan een politieke partij brengt mee dat politici onze ideeën en vragen makkelijk mee kunnen nemen naar Den Haag of Brussel: korte lijntjes & laagdrempelig.
  • Jouw input is niet enkel welkom, maar vooral ook waardevol, en biedt jou dekans invloed uit te oefenen op beleidsvorming en mee te praten over belangrijkethema’s die iedereen in Nederland en Europa aangaan!

Kortom: Doe mee, Denk mee!

Aanmelden

Voor VVD-leden: meld je aan via mijnVVD.nl. En vink in het overzicht van “Mijn netwerken” het Thematisch Netwerk Economische Zaken en Innovatie, aan. Lid worden is in dit geval gratis.

Natuurlijk kunnen ook niet-VVD-leden lid worden van het Thematisch Netwerk EZI! Voor 30 euro per jaar ben je onze waardevolle Netwerkvriend. Je hebt dan toegang tot alle openbare en besloten bijeenkomsten van het netwerk en je bijdrage komt rechtstreeks ten goede aan het netwerk zodat we veel evenementen kunnen (blijven) organiseren!

Wij hopen je snel te ontmoeten!