ONDERNEMERSCHAP

Doel van de EZI Ondernemerschap tafel

De tafel ondernemerschap richt zich op ondernemerschap, MKB, ZZP en regelgeving en heeft als doel om kennis en expertise te delen met bestuurders en volksvertegenwoordigers.

Nederland kent steeds meer ondernemers, maar is nog steeds ingericht op grote bedrijven, lange vaste arbeidscontracten, organisaties met uitgebreide HR afdelingen, etc. Ook op het gebied van innovaties kunnen subsidies dan wel beschikbaar zijn; na een proof of concept, loopt de ondernemer tegen wet- en regelgeving aan waardoor het bedrijf zich gedwongen voelt naar het buitenland te trekken.

Dit soort zorgen trekken wij ons zeer aan. En aangezien ondernemers veelal niet in de Kamer te vinden zijn, willen wij via EZI en met name tafel Ondernemerschap, politiek met ondernemerschap samenbrengen.

Andere thema's die wij aan de orde willen brengen zijn o.a. ontwikkelingen in de detailhandel, franchise, sociaal ondernemerschap, en aanbestedingen. Sommige onderwerpen zullen ook andere ministeries, en daarmee andere Thematische Netwerken, raken. Zoals de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). In dat geval werken we samen om het onderwerp te behandelen.

Thema's op het gebied van innovaties mbt digitalisering en oa. cybersecurity vallen ook bij EZI (en samenwerking met andere netwerken); hiervoor hebben wij de aparte tafel digitalisering o.l.v. Hugo Bellaart

Om kennis en expertise te delen, zorgen te delen, vragen te stellen of geïnformeerd te worden, organiseert EZI op regelmatige basis bijeenkomsten en bedrijfsbezoeken aan de hand van verschillende themas.

Zie dit netwerk als jouw kans om in gesprek te gaan en jouw kennis, ervaring en zorgen te delen met bestuurders, volksvertegenwoordigers en andere experts. Je input landt écht ergens. De VVD politici hebben aangegeven uit de sessies zeer waardevolle input te krijgen. Het volgen van de discussies van experts onderling en de vragen die zij aan het netwerk kunnen stellen, biedt aanleiding voor Kamervragen, het voorbereiden van Algemeen Overleg, of het ervaren van gevolgen van regelgeving in de praktijk.

Graag nodigen we je uit bij een van onze sessies.

Meer info over aankomende activiteiten, vind je op onze activiteiten pagina.