Unicorns, zebra’s: hoe krijgen we internationale kampioenen in Nederland?

De huidige mondiale top 10 tech-bedrijven zijn veel meer waard dan onze gehele AEX. Die tech-bedrijven zijn niet Nederlands; niet eens Europees. Terwijl in Nederland meer dan 2 miljoen MKB bedrijven het geld verdienen en onze banen creëren, gaan die tech-giganten de koers bepalen waar het met de wereld heen gaat. We hebben een grote achterstand, terwijl de echte race nog niet eens begonnen is!

Het goede nieuws is: het Nederlands MKB kán meedoen, en onze startups en scale-ups kunnen internationale kampioenen worden!

Hoe? Dat vernemen we in ons gesprek met Nils Beers (Teachleap) en Maurice Bakker (Innovation Quarter, en voormalig Braventure)

Welke aanbevelingen zij hebben aan Kamerlid Dennis Wiersma? Vanzelfsprekend zijn we ook benieuwd naar zijn reflectie en politiek tegenwicht.

Mis het niet en meld je, via mijnvvd, aan voor deze Deelsessie (2).

Deze interactieve sessie wordt gemodereerd door voorzitter EZ & Innovatie: Karin Thomas, en "deels achter de schermen" voor alle online vragen: Suzan van Zutphen.

Zaterdag 19 september 2020

Locatie: https://zoom.us/j/92476973700