Energietransitie in geopolitiek perspectief

Wat houdt de transitie van aardgas naar 'alternatief' in? Het is onderdeel van de algehele energietransitie, en vele andere termen zoals "Parijs" en "klimaatakkoord" vallen ermee samen. Maar welke kansen biedt het Nederland concreet?

We hebben veel vragen:

Waar staan we? Wat is het huidig aandeel duurzaam, aandeel gas, overig? Waar gaan we naartoe? Hoe verandert de mix door Parijs en het Klimaatakkoord?

Wat doet de Nederlandse energiemarkt? Straks zijn er geen kolen en Nederlands aardgas meer beschikbaar, maar waar halen we in de tussentijd het aardgas vandaan? Import uit het oosten, of zijn er kansen voor de Nederlandse gasrotonde? Wat zijn hiervan de geopolitieke implicaties?

(Waar) heeft de markt een zetje nodig? Wat is er nodig om te switchen van aardgas naar een groener alternatief?

We zijn heel blij dat drie topsprekers ons d.m.v. inleidingen inzicht zullen geven in bovenstaande onderwerpen. De drie experts zijn:

Andries Hof van het PBL; Coby van der Linde van het Clingendael International Energy Programme, en; Jörg Gigler van het TKI New Gas.

We nodigen u van harte uit om bij deze bijeenkomst aanwezig te zijn. Onder de aanwezigen is ook Tweede Kamerlid Mark Harbers, woordvoerder Energie. Na de inleidingen heeft u als aanwezige de kans om met alle sprekers, Mark Harbers en andere aanwezigen in gesprek te gaan. Meer info over de bijeenkomst, vindt u op ons overzicht met activiteiten